Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Utställningsresultat från juni....

Av Hedda - 23 september 2010 20:34

Kraftfull tik. Utmärkt huvud, bra bett, bra hals. Mycket bra skuldra och förbröst. Bra rygg och underlinje. Mycket välvinklad runt om. Bra svans.
Bra päls och färg.

1 kv, 1kk
Btkl 1, BIR, BIG 1
Domare Pernilla Sandtröm

Hedda tävlade mot en Hayawani tik "Maja" som bor i Västervik samt en CaineAbles Red hane "Atlas" som Hedda mer än gärna ville busa med efteråt. De bor i Nybro och vi bestämde oss för att ses med hundarna någon gång framöver. I gruppen hade hon ingen att tävla mot så det vann vi automatiskt.
I BIS finalen så blev vi oplacerade.
Många fina hundar och strålande väder och jag tror/hoppas att alla hade lika trevligt som vi.

Kan tillägga att alla tre tandvisningarna samt ställande och springande gick som en dans. Hedda har mognat och fått mycket mer självförtroende än sist vi ställde ut.
Nu hoppas jag att vi snart kan ställa på officiella också.   

  

BIG 1  Djungelkattens Hawkridged Hedda

Det må vara en inofficiell utställning men jag är världens stoltaste matte.
Hedda var så duktig och uppförde sig klanderfritt.   

Kommande plan är inoff den 24 oktober i Bräkne-Hoby " Blekingemästaren" där domaren är Bengt-Åke Bogren. Sen blir det officiell i Växjö den 7 november.

 
 
malin och cirre

malin och cirre

24 september 2010 09:01

grattis grattis! klart man ska vara stolt trots att man inte har konkurrens. det viktigaste är ju ändå hur hunden sköter sig och om de tycker att det är kul. lycka till på kommande tävlingar! =)

http://www.two-and-a-half-dogs.se

 
Ingen bild

DjungelJeppe

24 september 2010 14:59

Hej "kusin" (ja, vi är väl kusiner va?...)
Ser att du skaffat dig en ny cyberlya! Tycker du växt upp till en riktigt tjusig donna-och sånt´vet jag exakt aaaallt om så det så.... Min brorsa tycker att jag är hur pinsam som helst när jag fjäskar för tjejer och mina människor tycker att jag är patetisk - what can I say - man vill väl sprida sina gener vidare...
Ha det bra!/

 
Kerstin

Kerstin

25 september 2010 23:26

Grattis till ett fint resultat!Lycka till fortsättningsvis!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Natti natti...

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Linda, Caesar & Keaton

Linda, Caesar & Keaton

13 oktober 2010 22:37

Grattis, vad kul! Lycka till med de kommande utställningarna! De kommer gå så bra. :)

Kramar från oss tre!

http://djungelkattenskeaton.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hedda - 19 juni 2011 14:22

Hej hopp, då har vi varit på en liten utställning igen, glest mellan gångerna men men...det anordnas inte så många i vår närhet tyvärr.   Domaren tyckte mycket om Heddas färg och hur hon var byggd, bla hennes hals. När hon skulle känna igenom hen...

Av Hedda - 6 mars 2011 15:43

Hej kära vänner, har inte varit så flitig med uppdateringar av bloggen men här kommer iallafall lite bilder från Heddas och min promenad imorse....                                                         På återseende.....

Av Hedda - 7 november 2010 18:34

ÄNTLIGEN har vi ställt på en officiell utställning igen.    Senast vi gjorde det (Hässleholm) så var inte Hedda riktigt överens med mig och domaren om det där med hantering och tandvisningen....hon la sig ner och backade bakåt     Idag gick det d...

Av Hedda - 24 oktober 2010 18:07

Nu har vi varit på utställning i Bräkne-Hoby igen, alltid lika trevligt där.    Mamma var snäll och agerade chaufför och sällskap       Vi mötte Camilla och Fredrik med Gucci och Chanel samt Eva med Faxe. Vi slog oss ner hos dem och sen var hun...

Av Hedda - 19 september 2010 19:44


Idag har vi varit med Mille och Linda i "skogen" bredvid minigolfen på Talludden.  Sen har vi letat tennisbollar...vi = Mille... Hedda var inte riktigt med på vad hon skulle göra men när jag kastade iväg bollen så letade hon upp den och kom tillbaka ...

Ovido - Quiz & Flashcards